|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zidani Most, vzhodno od Ljubljane, je bil železniško križišče, kjer sta se stikali progi z Dunaja (pogled proti severu) in iz Beograda (z desne). Po obeh so proti Ljubljani brzeli vlaki z domačimi in tujimi izseljenci (na razglednici v levo). |
|
Dolenjski kolodvor na vzhodnem vstopu v Ljubljano je bil zadnji pred glavno železniško postajo. Mnogi slovenski izseljenci, ki so prihajali z vzhoda (Dolenjske), so tu izstopili in se peš odpravili skozi mesto do kolodvora v občini Spodnja Šiška, ki ni spadala pod mestno jurisdikcijo. Tu so ponovno vstopili na vlak proti izbranemu izhodnemu pristanišču. Zakaj v Spodnji Šiški? Da so se izognili mestnemu policijskemu nadzoru. |
|
Glavna ljubljanska železniška postaja s številnimi fijakarskimi vozovi, ki so vozili potnike v mesto. |
|
Državni kolodvor v občini Šiška. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Železniška postaja v Trbižu (Tarvis). |
|
Reklamna razglednica trga pred železniškim kolodvorom v Baslu, kjer na desni vidimo glavno agenturo ladijske družbe Compagnie Générale Transatlantique. Na stavbi omenjene družbe je med drugimi napis v slovenščini: »Izseljevanje«. |
|
Gare du Nord v Parizu je bila postaja za smer proti severu. |
|
La Gare St. Lazare v Parizu je bila najpomembnejša za pot slovenskih izseljencev po t. i. »francoski črti«, ki je vodila od Ljubljane skozi omenjene železniške postaje do Le Havra oz. Cherbourga na obali Atlantika. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Železniška postaja v Le Havru. |
|
Vlak je izseljence pripeljal na pomol (La Gare Transatlantique), kjer so skozi kontrolo (service de l'Emigration, Enregistrement) vstopili neposredno na parnik. |
|
Naslovnica voznega reda (1. oktobra 1910) s prihodi in odhodi vlakov v Ljubljano in iz nje. Bodite pozorni na število vlakov v smereh proti Dunaju, Trstu in Trbižu! |
|
|
|